dilluns19abril '21
Fer un estudi de mercat amb pocs recursos és possible!
Dates i lloc:
19, 21 i 26 d'abril de 2021
Aquesta activitat formativa és realitzarà on line
Horari:
Els dies 19 i 21 d'abril de 15 a 18h i el 26 d'abril de 15 a 17h
Organització i contacte:
En l'entorn actual on consumir i comercialitzar s'esta modificant constantment, aquest curs ensenyerà exercicis molt pràctics i accessibles perquè les persones participants les puguin utilitzar en els seus projectes empresarials
Adreçat a
- Adreçat a petites empreses , persones autònomes i professionals de qualsevol sector.
- Persones emprenedores que estiguin iniciant el seu projecte empresarial.
Continguts i objectius a treballar
- Sessió 1.
Objectiu: Identificar els objectius d’un estudi de mercat: augmentar la base de clients, desenvolupar el portfoli, incorporar nous canals de venda, enfortir relacions empresarials amb proveïdors i competència.
Definir tipus d’estudis de mercat, tècniques d’investigació i les fases de desenvolupament de l’estudi.
Continguts:
- Exercici d’autoavaluació empresarial per prioritzar els objectius.
- Exercici per identificar segments de clients i el cicle de vida ( customer journey).
- Exercici de treballar l’estratègia de comunicació ( mapa d’empatia).
- Exercici de treballar la competència ( mapa de posicionament).
- Explicació dels exercicis que es treballaran de manera autònoma per a compartir-los amb la resta de participants durant la 2ª sessió.
- Sessió 2 i 3
Objectiu: Compartir les dificultats i els aprenentatges a l’hora d’analitzar el mercat.
Vincular els resultats dels exercicis a l’estratègia de màrqueting i comercialització del projecte.
Continguts:
- Treball pràctic i col·laboratiu mostrant els exercicis que es van explicar durant la 1ª sessió.
- Repàs als quatre exercicis treballats ( autoavaluació, customer journey, mapa d’empatia i mapa de posicionament).
- Síntesi de l’estudi i vinculació amb estratègia empresarial a curt i mig termini realitzant un DAFO-DARP individual.
Acció formativa impartida per Amanda Figueras de Visirius, consultoria especialitza en les tècniques d’anàlisi de mercats a persones emprenedores i petites empreses. www.visirius.com. Amanda és sociòloga, analista de professió i emprenedora per vocació.
A tenir en compte/ Important
- Aquesta activitat formativa està 100 % subvencionada per l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès i la Diputació de Barcelona.
- Les persones inscrites rebran un mail del Servei de promoció econòmica dos o tres dies abans de l’inici de l’activitat que hauran de contestar confirmant la seva assistència. Una vegada rebuda la confirmació rebran per correu electrònic l’enllaç per accedir a l’aula de formació.
- La confirmació o no de la participació també es podrà fer per WhatsApp (683 511 45).