
Des de l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès apostem per l’impuls de l’Economia Social i Solidària com a recurs per transformar la vila cap a una major justicia social.
Tenim una llarga trajectòria en el recolzament de l’Economia Social i el model cooperatiu. Fa més de vint-i-cinc anys que es va iniciar un projecte amb l’objectiu, entre d’altres, de crear llocs de treball. L’Ajuntament en va ser el promotor i posteriorment ha fet un acompanyament en la seva consolidació a dues cooperatives d’iniciativa social que acullen col·lectius en risc d’exclusió. Per altra banda, també ha fomentat la dinamització de les cooperatives ja existents a la comarca.
Altres iniciatives se centren en l'ús i la planificació dels espais urbans, el consum responsable o xarxes comunitàries d’intercanvi de temps, entre d’altres.
D’acord amb el nostre compromís amb la ciutadania, treballem per acostar el concepte d’Economia Social i Solidària al territori. En aquest sentit, volem enfortir les diferents iniciatives ja existents per consolidar-les i desenvolupar-les. Els eixos a treballar es configuren en:
- Impulsar l’economia social i solidària en el marc de les noves oportunitats generades en el món local.
- Fomentar el cooperativisme, la nova creació, consolidació i creixement de les empreses d’àmbit social.
- Divulgar i fomentar el concepte d’economia social i solidària al territori de l’Alt Penedès.