Ajuntament de Vilafranca del Penedès

Programa Business Lab Vilafranca

 

Arrenca la 5ena edició del programa d’emprenedoria BUSINESS LAB VILAFRANCA que s’iniciarà el proper 2 de març en horari de matins.

El servei de Promoció econòmica de l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès posa en marxa la cinquena edició del programa Business Lab Vilafranca que ofereix formació, assessorament empresarial  i coaching a persones emprenedores que vulguin impulsar la seva idea de negoci. El programa està 100%  subvencionat.

Donar suport, formar, acompanyar, aprendre, relacionar-se, comunicar, vendre, negoci, estratègia, competència, habilitats, validar, actituds, lideratge, organització... són conceptes que acompanyaran les persones participants al llarg del programa, per preparar-los per liderar el seu projecte i construir un model de negoci viable.

El programa es desenvoluparà al llarg de tres mesos i s'estructura en tres fases.

Model de negoci. 30 hores de formació per treballar a fons la idea de negoci construint un model de negoci orientat al mercat. S’utilitzarà la metodologia del Model Canvas que posa focus en saber quina és la proposta de valor del projecte empresarial pensant que oferim al client i quina necessitat es vol cobrir. La metodologia Canvas treballa 9 àrees del negoci:  La proposta de valor, les activitats clau, els recursos, els col.laboradors, el segment de mercat, els canals de distribució, l’estructura de costos i les fonts d’ingressos.

Les persones participants hauran de preparar la presentació de la seva idea de negoci que hauran de defensar davant d’un jurat, que decidirà quines idees estan més preparades per passar a les dues fases següents.

Calendari: 2, 4 , 9, 10, 11, 16, 17, 18 i 23 de març de 2021 de 9.30 a 12.30h. 

Presentació Idea de negoci: 25 de març de 2021 de 10 a 13h

Tallers de la Fase 1

Taller 1. Generació d'idees de negoci

Tendències del mercat i benchmarking.
Conèixer diferents eines i estratègies per ajudar a generar idees per emprendre.
Dates: 2 i 4 de març de 2021.
Inici a les 9.30h (6 hores).
Expert: Marc Fernàndez.

Taller 2. Model de negoci amb Canvas

Cada participant treballarà la idea de negoci per desenvolupar la seva viabilitat i la sostenibilitat a través de la metodologia Canvas.
Dates: 9, 10 ,11, 16 i 17 de març de 2021.
Inici a les 9.30h (15 hores).
Expert: Marc Fernàndez.

Taller 3. Preparació Elevator pich

Aprendre a explicar la teva idea de negoci amb la tècnica de l‘Elevator Pich.
Dates: 18 i 23 de març de 2021.
Inici a les 9.30h (6hores).
Expert Marc Fernàndez.

Sessió presencial

Presentació de la idea de negoci amb la tècnica Elevator pich davant d’un jurat que seleccionarà un mínim de 6 projectes per a les següents fases.
Dates: 25 de març de 10 a 13h.

Habilitats personals. Desenvolupament de les competències personals per enfortir els promotors del negoci. 16 hores de formació en lideratge i negociació estratègica, més 16 hores de coaching empresarial (grupal i individual).

Calendari: 6, 8, 13, 15, 20 i 22 d'abril de 2020 de 9.30h a 12.30h

A banda 8 hores de coaching grupal i 8 hores de coaching individual per incrementar el potencial emprenedor de cada persona participant. Es facilitarà l'agenda de sessions als participants.

Tallers de la Fase 2

Taller 1. Lideratge i gestió d’equips

Desenvolupar el lideratge, potenciant rols flexibles i habilitats en la conducció i gestió de grups i col·laboradors.
Dates: 6 ,13 i 20 d'abril de 2021.
Inici a les 9.30h (8 hores).
Expert: Marc Fernàndez.

Taller 2. Negociació i gestió de conflictes

Conèixer com es generen els conflictes i com es poden gestionar.
Dates: 8 ,15 i 22 d'abril de 2021.
Inici a les 9.30h (8 hores).
Expert: Marc Fernàndez.

Sessions de coaching empresarial

Coaching grupal: 8 hores per treballar les emocions i incrementar el potencial de l’equip i aconseguir millors resultats.
Coaching individual: 8 hores per enfortir les habilitats personals.

Competències empresarials. Capacitar els participants en les àrees de gestió empresarial com són el pla de màrqueting, la gestió comercial i el pla de vendes, la digitalització del negoci i el pla econòmic i financer. En aquesta fase s'impartiran 24 hores de formació i 10 hores individuals d’assessorament empresarial.

En aquesta cinquena edició s’incorpora un mòdul de Com digitalitzar el negoci, element imprescindible i clau de qualsevol empresa per poder tenir presència en el mercat actual. També, s’incorporaran micro càpsules de temes complementaris empresarials i l’acció Et convidem a un cafè! per escoltar projectes empresarials propers d’èxit que puguin aportar un gra de sorra als nous emprenedors.

Dates: 4, 7, 11, 13, 18, 21, 25, 26, 28 de maig i 2 de juny de 2020, de 9.30h a 12.30h

A banda 10 hores d'assessorament empresarial individual per treballar la gestió en cada idea de negoci. Es facilitarà l'agenda de les sessions a les persones participans.

Tallers de la Fase 3

Taller 1. Pla de màrqueting

Eina crucial per entendre com s’oferirà al públic objectiu els productes o serveis. Treballarem: producte, punt de venda, preu i promoció del pla de màrqueting.
Dates: 4, 7 i 11 de maig de 2021.
Inici a les 9.30h (8hores ).
Expert: Helena Batlle.

Taller 2. Gestió comercial i pla de vendes

Conèixer com es generen els conflictes i com es poden gestionar.
Dates: 13 i 18 de maig de 2021.
Inici a les 9.30h (4 hores).
Expert: Marc Fernàndez.

Taller 3. Digitalització

Conèixer i implementar les eines digitals com a element imprescindible de qualsevol negoci.
Dates: 21 i 25 de maig de 2021.
Inici a les 9.30h (4 hores).
Expert: Helena Batlle.

Taller 4. Pla econòmic i financer

Què és, estructura i continguts del pla econòmic i financer. Recursos i eines d'elaboració.
Dates: 26, 28 de maig i 2 de juny de 2021.
Inici a les 9.30h (8 hores).
Expert: Xavier Lozano

10 hores d'assessorament empresarial individualitzat per millorar les capacitats i habilitats professionals en gestió empresarial.

Resum de la 4ta edició del programa.

El programa es va iniciar el 14 de febrer i va finalitzar el 30 de juny.Les primeres sessions es van fer en format presencial però la crisi sanitària va provocar canvis en el format. El mes d'abril es van retomar les sessions en format on line i tant les sessions formatives com el coaching i l'assessorament empresarial es va fer on line utilitzant la plataforma de l'empresa consultora que va impartir totes les activitats. Van començar 14 participants i el van acabar 9. Els nou que van finalitzar tenen els seus projectes ben encaminats de cara a iniciar l'activitat empresarial. Les valoracions dels participants de tots els tallers i sessions individuals es troben al voltant del digit 8 sobre 10. De cara a una propera edició es volen incorporar millores com és, incidir de manera més exhaustiva en el treball del model de negoci orientant-lo al màxim a la cerca de la seva viabilitat en el mercat. També, oferir una sessió-tertúlia d'experiències empresarials viscudes per altres partipants i treballar molt més la part pràctica per complementar millor els coneixements adquirits.

Accessibilitat
Xat Atenció a l'empresa